Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Čo majú trutnovskí thrasheri nového od „About Us Without Us“ spred troch rokov? Predovšetkým zmenili polovicu zostavy a vydali nový album. „Digitotality“ už nahrávala nová rytmická sekcia, basgitarista Aleš účinkuje aj v česko-amerických FINAL FLAG, bubeník Tomáš v OKULT a PIT FULL DEATH, kde by malo ísť o death, resp. thrash/death metal. Ak sa táto zmena na hudbe a zvuku kapely nejako odzrkadlila, tak jedine k ešte lepšiemu.
V porovnaní s minulým albumom časový rozsah narástol o sedem minút, počet skladieb poklesol o jednu, dá sa teda povedať, že hudobníci sa rozhodli vyjadriť o čosi kvetnatejšie a tak v predposlednej inštrumentálke „Oumuamua“ (pred pár rokmi Slnečnou sústavou odniekiaľ z neznáma šikmo preletelo zvláštne podlhovasté kozmické teleso, podozrievané aj z toho, že by nemuselo byť len nejakým ďalším asteroidom, ale už je to jedno, je ďaleko) prekračujú deväť minút a záverečná vec má štedrých osem. Napriek tomu je jedna aj druhá veľmi metalového rázu, prvá uprednostňuje stredné dôrazné tempo a pôsobivé harmónie, nechýba „vesmírna“ melodická pasáž, ktorá na pár sekúnd pripomenie dokonca HAWKWIND, druhá je v zásade nárez s atmosférou a inštrumentálnym zakončením.
Celkovo EXORCIZPHOBIA rozvíjajú svoj thrash metal amerického štýlu 80. až 90. rokov, obohatený o prvky crossoveru či HC. Patrí sa uviesť, že české kvarteto má tento žáner zmáknutý na úrovni krajiny pôvodu, toto nie je žiadna upachtená kópia či neohrabaná napodobnenina. Naopak je to v pohode liga starých majstrov, nad ktorými po zvukovej stránke hádam aj víťazí, znenie z vychyteného Davosu je vskutku vydarené, výrazné, nabrúsené a plné. Veľmi energická a chytľavá hudba, ktorá vie v pravý čas agresívne zaútočiť i melodicky odľahčiť, síce tentokrát na mnohých miestach vyznieva až ako pocta starým ANTHRAX, nech už ide o spev alebo komponovanie a údernú melodickosť, ale je pravda, že ak by s týmito kusmi prišli newyorskí titani, boli by chválení a tak si pochvalu zaslúžia aj v Trutnove.
Občas mi pri počúvaní „Digitotality“ prídu na um aj spolky ako HEATHEN a celkovo treba oceniť variabilnosť materiálu, vyslovene výpraskové pasáže kapele idú takisto ako ich skĺbenie s náladovými vyhrávkami. Texty idú v línii starej školy, komentujú prevažne spoločnosť, myslenie, chamtivosť, stádovitosť a neistotu či pocit „sme ovládaní“, občas to vyznie ako klišé „ok, máme problém, po x-tý krát sme o ňom hnevlivo pohovorili, čo ďalej?“, inde zase „tu je to ako zbierka šokujúcich odhalení zo sociálnych sietí“, ale koľko ľudí, toľko pohľadov na vec. S textovým obsahom ide ruka v ruke pekne vypracovaný dystopicko-futuristický obal, vydarený aj s citom pre využitie na metalové ošatenie.
1. Desires of the Flesh
2. Corporate Dance
3. Digitotality
4. Profit at All Cost
5. Correct Opinions
6. Ancient Deception
7. Oumuamua
8. Perception Is the Key
Diskografie
Spiritual Exodus (2023) Live at 007 (živák) (2022) Friend of Lunacy (EP) (2021) Digitotality (2020) About Us Without Us (2018) Exorcizphobia / Catastrofy / Kaar (split) (2016) Lahar / Exorcizphobia (split) (2013) Something Is Wrong (2012) Remains of Early Years (živák) (2009) Disease Inside (EP) (2009)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2020 Vydavatel: Support Underground Stopáž: 42:23
Letité vzývání nové Kingovy autorské tvorby je s aktuálním singlem snad již definitině na začátku svého konce, i když musím říct, že 5 let starý ojedinělý kus "Masquerade Of Madness" zněl poměrně výživněji. Tak snad to tak ale kompletní album nenechá.
Posledný koncert zásadnej kapely. Silná finálna zostava s Frantom Štormom a Silenthellom, rytmikou ex-AVENGER a Petrom "Blackoshom" Hošekom, robustný "best of" playlist a poctivé balenie = hodnotný rozlúčkový artefakt. Len ten zvuk mohol byť priebojnejší.
Byli u rozmachu švédského melodického deathu a nahráli dvě alba. To druhé však nevydali, mezitím se rozutekli do jiných skupin. Po třiceti letech se dali znovu do kupy, a kromě nového materiálu vydávají i ono druhé album. Pěkná exkurze do devadesátých let
V rámci žánru celkem unikátní deska s výraznou basou, která k sobě váže epileptické rozervané screamo, epické post-hardcorové pasáže a syntezátorové linky. Italům z Ligurie se povedlo navázat na dřevní klasiku a přidat něco svého.
Přes veškerou maskovanou a krvavou image předvádí obrození MUSHROOMHEAD především tradičnější hardrock/metalovou klasiku. Občas se v riffech, řevu a osobité melodice objeví připomenutí, že skupina měla kdysi své specifické kouzlo, ale to už je dnes pryč.
Hudba téhle party z Manchesteru je ukázkou klasické stoner doom školy a jako posluchač balancuji na vážkách, zda už je to příliš klišé, nebo stále ještě dostatečně zajímavé. Ale odkazy na sabbatovské vlivy celkem fungují, takže snad dobrý.
Jak dí kolega Noisy. Velmi slušná deska, zdařile zlámaná skládanka ULCERATE a GORGUTS postavená však na tučnějších a brutálnějších základech. Těžký poslech, je to jako když chcete vylézt osmičkovou cestu a máte k dispozici tak třetinu použitelných chytů.